Rozhodli jsme se letos překvapit své fanoušky několika novinkami. Mimo jiné exkluzivním sudovým pivem Šlik, které nese jméno jednoho z prvních majitelů svijanského zámku a přilehlého pivovaru Jáchyma Ondřeje Šlika. Hosté vybraných svijanských restaurací si jej navíc budou moci vychutnat v nových designových půllitrech.
Významný protestantský vůdce Jáchym Ondřej Šlik byl prvním z 27 českých pánů, které po prohrané bitvě na Bílé hoře 21. června 1621 ─ tedy na den přesně před čtyřmi sty lety ─ kat Mydlář popravil na Staroměstském náměstí v Praze. Dodnes jej tam připomíná jeden z křížů v dláždění. „Obrátili jsme se do historie, jak si ostatně jeden z nejstarších stále provozovaných pivovarů v českých zemích zaslouží. A koho jiného jsme si mohli zvolit za patrona našeho nového ryze českého ležáku než významného českého šlechtice a bývalého majitele svijanského panství, který za svého života svijanské pivo pil a radoval se z něj,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.
„Našemu nejnovějšímu prémiovému pivu jméno šlechtice skvěle padne, protože to je pivo navýsost ušlechtilé. Vyrábí se z toho nejlepšího, co tato země dává, vaří se tradičním dvourmutovým způsobem, kvasí v otevřených kádích na spilce a potom patřičně dlouhou dobu zraje v našich ležáckých sklepích,“ představuje novinku svijanský sládek Petr Menšík. „Stejně jako za všemi ostatními sedmnácti svijanskými pivy tak i za novým Šlikem stojí poctivé řemeslo, nikoli průmyslová výroba v cylindrokónických tancích.“
Šlik je jedenáctistupňový plnosladový světlý ležák zlatavé barvy. Charakterizuje jej vyvážený poměr řemeslných sladů a tradičních odrůd českého chmele s důrazem na poloraný žatecký červeňák, voda z hlubin Českého ráje a řemeslný výrobní postup. „Využili jsme všechny naše zkušenosti a řemeslnou zručnost, abychom tradiční český ležák vyladili do podoby skutečného klenotu,“ zdůraznil Petr Menšík.
Jako prémiové pivo Šlik bude určen výhradně pro gastroprovozy. „Prvotřídní pivo vyžaduje prvotřídní péči a servis, proto budeme nové pivo dodávat jen do restaurací, u nichž budeme mít jistotu, že jej zákazníkům zvládnou podávat v nejvyšší kvalitě,“ dodal Roman Havlík. „Nové pivo vnímáme i jako podporu české gastronomii. Věříme, že by tento exkluzivní produkt mohl přitáhnout zákazníky zpět do restaurací a pomoci tak po velmi obtížném roce i jejich provozovatelům.“